Thursday, April 7, 2011

Kupus kifle



Kakav kupus? Kakve kifle? Vjerojatno vam je to prvo palo na pamet kad ste vidjeli naslov ovog posta tj. recepta. Vjerujte i meni je, ali brzo sam se razuvjerila da od stvarnog i pravog kupusa nema ni traga ni glasa. Dugo dugo vremena mi je trebalo da se odlučim napraviti nešto s kvascem i ove prefine kifilice jedne su od prvih stvari za koje sam skupila hrabrosti. Nisam pogriješila jer su preukusne, lake za napraviti i nema šanse da vam ne uspiju.





Sastojci

Za tijesto

1 kg glatkog brašna
300 ml mlakog mlijeka
200 ml mlake vode
3 žličice šećera
40 g svježeg kvasca
1/2 vrećice praška za pecivo
200 ml ulja
1 žlica soli

Za punjenje

200 g margarina za mazanje (Margo, Rama)
2 žumanjka
1 žlica soli
po želji za punjenje
sir, šunka, kulen

Za premaz

2 bjelanjka
sezam




Priprema

1. U nekoliko žlica toplog mlijeka, staviti šećer i izmrviti kvasac. Čekati 10-ak minuta da kvasac naraste i pretvori se u finu pjenicu.

2. U posudu dodati brašno, sve ostale sastojke za tijesto i nadošli kvasac i umijesiti fino glatko tijesto koje se ne lijepi za ruke. Ne treba previše mijesiti jer će tijesto inače biti prežilavo. Prekriti krpom i ostaviti na toplom mjestu da nadolazi 1 sat. Količina se treba udvostručiti.

3. Pripremiti smjesu za punjenje. Izmiksati margarin, žumanjke i sol da se dobije fina glatka masa.

4. Dignuto tijesto premijesiti i podijeliti u 4-6 jednakih djelova, ovisno o tome želite li da kifle budu manje ili veće. Ja sam podijelila na više djelova pa su mi i kiflice manje. Svaki dio rastanjiti valjkom u pravokutnik, debljine oko 5mm. Cijelu površinu premazati smjesom margarina i žumanjaka i zarolati.

5. Uvijeni rolat rezati na trokute malim tanjurićem kako bi se krajevi kiflica zalijepili. Slagati izrezane kiflice na nauljeni pleh te ih premazati umućenim bjelanjkom i posuti sezamom.

6. Peći na 180-200°C (ovisno o vašoj pećnici) dok ne dobiju lijepu zlatno žutu boju.




Na slikama su prazne kiflice, znači samo sa premazom. Ponekad znam ubaciti ili šunku i sir, ili u kombinaciji s domaćim kulenom. Budu odlične i pravi mali zasitni obrok.

5 comments:

  1. Izgledaju prekrasno i tako mekano, njamii!
    Sve pohvale za recept.
    Ugodan vikend i lijep pozdrav:)

    ReplyDelete
  2. Znam da su sjajne i preukusne !! Odlično izgledaju draga!

    ReplyDelete
  3. Izgledaju prekrasno! I ja ih slicno pravim tako da znam da su jako ukusne i meke.
    Lijep pozdrav :)

    ReplyDelete
  4. Meni su finije sa sirom! Moja ih susjeda stalno radi. :DD A koja je reakcija ljudi kad čuju naziv..hahaha..svaki put se nasmijem..

    ReplyDelete